TRUCK & TECHNIEK
Nieuwe tank:
In 2005 zijn we begonnen met de voorbereiding om een nieuwe tank te kopen.
Verandering van werk en klanten, hedendaagse eisen aan een tank, dat waren de voornaamste redenen.
Volgens ons is de aanschaf van een nieuwe tank het moeilijkste wat er is. Als je hem zo laat bouwen dat je er alle werkzaamheden mee kan doen, dan wordt de tank zo zwaar dat je er niks meer mee kan.
Het is dus afwegen: wat eisen de klanten, wat voor producten krijg ik, en niet onbelangrijk wat gaat het kosten.
Na diverse tankbouwers en even zoveel offertes, bleef Hobur over. De enorme kennis die deze mensen hebben en de kwaliteit waren hierin doorslaggevend.
De tank is zo speciaal dat het volgens mij een van de weinige in zijn soort is in Nederland.
Het is uiteindelijk een 2 compartimenten tank geworden. 7.500 liter in compartiment 1 en 26.272 liter in compartiment 2 met een slingerbodem.
De geïsoleerde uitlopen zijn 100 millimeter en voorzien van luchtbediende bodem afsluiters.
En beide uitlopen komen achteraan de tank uit, in een gesloten kist.
Behalve de assen en een gedeelte van de koppelsectie, is alles uitgevoerd in roestvast staal.
Onze speciale dank gaat uit naar dhr E. Stoutjesdijk als verkoper van Hobur en natuurlijk ook aan alle werknemers van Hobur die dit project tot een geweldig succes hebben gemaakt.
Op 22-04-2006 was alles klaar en hebben we een gezellige open dag gehad.
Nieuwe trekker:
In April 2007 had de eerste eigen Volvo 1.000.000 kilometer erop zitten en hebben we bij Harbers in Barneveld een nieuwe Volvo FH 520 aangeschaft. Deze heeft een euro 5 motor en een zware compressor eronder voor het lossen.
Achter de cabine zit een grote kist voor de koppel stukken, gevaarlijke stoffen attributen zoals borden etc., en persoonlijke veiligheids middelen.
Dit alles maakt het werken een stuk gemakkelijker veiliger en vooral schoner door deze euro 5 motor.